Vilken dag!

mår inte alls bra just nu!
usch. världen är fan orättvis!
Inatt fick Ragna kattungar (3 st) och hon fick dom under altanen så när jag kom hem idag fick mamma och jag ta upp en bräda för att få upp dom och självklart hade en dött..
mådde verkligen piss efter det och satt ute i hagen hur länge som helst och bara grät, sen gick jag och mamma ut med hästarna och det är sjukt, mamma brydde sej ju inte så värst mycket (liksom egentligen...den dog ju när den föddes!) men jag kan verkligen inte släppa det, mår piss just nu och har inte orkat äta något..tårarna strömmar fram lite då och då..
Men igår var jag på P&J och hoppade! :D
70 cm (sprund): Hon var verkligen skit pigg och jag blev nervös att hon inte skulle hinna lyfta på hovarna (har hänt förr) på framhoppningen fick vi ta om oxern hur många gånger som helst så den verkligen satt sen kom vi in på banan och då gick hon som en klocka! visst lite fel galopp oså men ville bara komma runt felfritt och det gjorde vi!
80 cm (sprund): Där kände jag hur hon fortfarande var skit pigg men jag ville få tillbaka henne lite men då blev hon sur och bara grävde ner sej med huvudet på både framridningen och framhoppningen, men inne på banan fick jag upp hennes huvud och hon var i lite hinder men vi kom runt felfritt! :p
80 cm (jupiter): Där tänkte jag mer driva på och försöka gå lite innanför lite saker men jag visste att det var ganska slirigt underlag så jag kunde bara göra det på ett ställe men det satsade jag på att göra, på framhoppningen så flög han över hindrena och han var verkligen jätte pigg! Inne på banan så hoppade han skit högt över och vi kom runt felfritt!
90 cm (jupiter): Där gick jag mer på säkerhet eftersom jag inte har hoppat Jupiter 90 en hel bana, så tog ganska långa vägar men galoppen var heelt fel men tänkte mer på fart och så, och han bara flööög över allt och jäklar vilken ponny jag har! Hah, bli inte förvånade om ni ser mej och Jupiter på LB snart! Men iaf så kom vi runt felfritt! :D
fyra perfekta rundor med båda hästarna, kan inte vara nöjdare!
Dock är jag lite sur på Jupiter, Ellen skulle nämligen leda han lite då pappa var iväg för att hämta förbygeln hemma (heheheh, jag glömde den) så la han sej ner? jag såg det inte som tur var och Johanna och Ellen hade fått försöka få upp han igen så han inte rullade och han tog inte skada av det men ändå???
hahaha, åh gud.. xd
//felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0